Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Lijina gajbica

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ovaj tjedan: 2021
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Događajnica
Terenska nastava 7. i 8. razreda u Francusku: Strasbourg i Pariz
Autor: ANA Kuhar, 28. 2. 2023.

Učenici koji polaze izbornu nastavu francuskog jezika proveli su pet prekrasnih dana u Francuskoj.

U subotu 18.02.2023., krenuli smo, jako uzbuđeni, autobusom iz Koprivnice u 01:00 sat s autobusnog ugibališta ispred Osnovne škole „Braća Radić“. U poslijepodnevnim satima stigli smo u Strasbourg i posjetili prekrasnu katedralu Notre dame koja ostavlja bez daha.

Šetali smo do Guthenberovog trga (Johannes Gutenberg je stanovao u Strasbourgu a navodno je tamo i osmislio tiskarski stroj),

najstarije trgovačke kuće Kammerzel,

glavnog trga Kleber,

crkve sv. Tome i mostova i kanala na rijeci III, kao i kroz poznatu četvrt Mala Francuska (Petite France) uz kuće s drvenim gredama.

Posjetili smo muzej Alsacien gdje su učenici upoznali kulturu regije Alsace i naučeno bilježili.

Imali smo i slobodno vrijeme kada smo mogli kupiti suvenire i dalje istraživati ovaj prekrasan, opušteni grad, slušati francuski jezik i uživati u pogledu na prekrasnu arhitekturu. Nakon večere u restoranu, smjestili smo se u lijepo uređen hotel i odmarali za sutrašnji put za Pariz.

U nedjelju smo se nakon finog francuskog doručka odjavili iz hotela te nastavili vožnju prema Parizu. Po dolasku u Pariz dočekalo nas je sunce i prekrasno vrijeme pa smo najprije panoramski razgledali dio grada iz autobusa. Sišli smo ispred Luksemburških vrtova,

prošetali do Pantheona, hrama slavnih junaka,

pa do središnjeg mjesta u Parizu, tamo gdje je grad nastao: Ile de la Cité gdje se nalazi najpoznatija katedrala na svijetu Notre-Dame de Paris.

Zbog požara koji se nažalost dogodio prije 4 godine, nismo mogli ući u katedralu koja je obavijena skelama.

Prošetali smo ispred kapele Sainte Chapelle koja je najstarija crkva u Parizu

i Conciergerie, impresivne zgrade starog zatvora.

Prošli smo preko jednog od brojnih mostova koji povezuju lijevu obalu Seine do Latinske četvrti. Imali smo slobodno vrijeme oko Centre Pompidou, muzeja suvremene umjetnosti.

Šetali smo do restorana, večerali u 19:00 sati i autobusom se odvezli u hotel. Podružili smo se u predvorju hotela i odmarali za sljedeći dan razgledavanja.

U ponedjeljak smo se odmah ujutro primili najvažnijeg, popeli se na Eiffelov toranj koji je najimpresivnija građevina nakon katedrale. Popeli smo se liftom do druge razine pa pješice do 280 metara visine gdje smo imali pogled na cijeli grad.

Nakon toga smo obišli trg Trocadero gdje se najljepše može poslikati toranj. Nakon pauze za ručak vozili smo se brodom rijekom Seinom, ispod 24 pariška mosta i uživali u pogledima na najveće znamenitosti grada iz broda. Najljepši most Aleksandra III bio je poklon ruskog cara Aleksandra Francuskoj.

Popodne smo razgledali muzej Louvre. Dva sata su nam bila dovoljna da otkrijemo tek dio ovog najvećeg muzeja na svijetu (po kvadraturi). Nakon što smo našli la Joconde (Mona Lisu), krenuli smo dalje u razgled izložbi koje su nas zanimale.

Ova gužva koju možete vidjeti na slici ispod je samo zbog jedne slike,

la Joconde:

Odmah pokraj Louvra nalazi se velik trg de la Concorde i vrt Tuileries preko kojeg smo došetali do restorana, večerali i vratili se u hotel metroom.

U utorak ujutro nakon finog doručka zaputili smo se autobusom u raskošni dvorac Versailles, najpoznatiju ostavštinu francuskog kralja Luja XIV.

Nakon što smo vidjeli dio dvorca, kraljeve i kraljičine odaje, zaputili smo se u grad. Dvorac se nalazi u gradiću istog imena udaljenog tridesetak minuta od Pariza. Prekrasan mali gradić s još ljepšom tržnicom gdje smo kušali lokalne francuske sireve i uživali u bojama, mirisima i okusima francuske slastičarnice. Ponijeli smo kućama šarene i ukusne francuske Macaronse i kolačiće Madeleine.

Vratili smo se u Pariz i provozali se kružnim tokom oko najpoznatijeg slavoluka Pobjede (Arc de Triomphe) koji slavi poznate Napoleonove bitke a ispod njega se nalazi grob nepoznatog junaka.

Nakon toga smo zavirili u prekrasnu Crkvu Svete Madeleine koja izvana podsjeća na rimski hram.

Skele sam najmjerno ostavila da se vidi koliko se u Parizu obnavljaju spomenici kulture i sakralni objekti. Nažalost, Operu Garnier, palaču gdje je rođen balet, nismo ni mogli vidjeti jer je cijela prekrivena skelama.

Prošetali smo poznatom avenijom Champs Elysées i završili na trgu Vendome, gdje se nalazi hotel Ritz i najskuplje trgovine u Parizu.

Nastavili smo do muzeja d'Orsay koji nas nije ostavio ravnodušnim. Prekrasna zgrada nekadašnjeg željezničkog kolodvora kojoj ćemo se svakako još vratiti. Ovdje smo potražili najpoznatija djela francuskih impresionista (Monet, Manet, Renoir...) nakon kojih se svatko uputio u dio muzeja koji ga je zanimao.

Za kraj smo razgledali četvrt Montmartre, popeli se (jedva) do bazilike Sacré Coeur.

A ostatak četvrti uz poznati Moulin Rouge smo vidjeli iz autobusa. Nakon večere u restoranu vratili smo se u hotel i spakirali kofere jer nas je sutradan čekao povratak kućama.

U srijedu ujutro nakon zadnjeg doručka u Francuskoj krenuli smo prema Koprivnici u koju smo stigli u četvrtak u 2 sata i 30 minuta. Puni dojmova i sretni.

Na ovome putovanju učenici su komunicirali na francuskom jeziku, svaki dan slušali o francuskoj povijesti, kulturi i vidjeli gotovo sve najpoznatije simbole Pariza. Proveli su anketu među stanovnicima Strasbourga i Pariza koju će vam predstaviti na priredbi povodom Mjeseca Frankofonije već idući tjedan, 8. veljače u 18.30 sati. U svakome muzeju, učenici su bilježili nazive djela koja su im se svidjela, zapisali godinu nastanka, umjetnički stil i autora.

Za neke je ovo bilo prvo putovanje izvan granica Lijepe naše, prvi boravak u hotelu...lijepo i poučno iskustvo za svakoga od nas. Teško je opisati riječima, treba to doživjeti. Francuzi su nas lijepo ugostili, bili su jako srdačni, ljubazni i puni razumijevanja.

Do sljedećeg puta, uživajte u fotografijama.